maandag 24 juli 2017

Zeldzaamheden.

Toen ik begon met het verzamelen van Arcense ansichtkaarten, vond ik iedere week wel iets nieuws. De postbode liep onze deur plat en er waren dagen bij dat ik 3 of 4 enveloppen in de brievenbus kreeg. Die tijden zijn afgelopen. Het verzameltempo is fiks achteruit gegaan. Na 10 jaar heb ik de meest gangbare kaarten eigenlijk wel bij elkaar, als ik nu nog iets nieuws vind, dan is dat eigenlijk altijd wel een bijzonder exemplaar. Het is ironisch dat de zeldzame kaarten lang niet altijd mooi en stokoud zijn. Ik kom er steeds meer achter dat de zeldzame kaarten, de kaarten zijn die niet worden bewaard, vaak omdat ze gewoon lelijk zijn of omdat er niks bijzonders op staat.

Neem nou de twee onderstaande interieurkaarten van hotel 'De Oude Hoeve'. Wanneer je zoiets toegestuurd krijgt, dan heb je niet meteen de neiging om de kaarten netjes op te bergen voor het nageslacht.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten