vrijdag 18 mei 2018

Tussenstand en een groet uit 1904.

Soms moet je heel hard werken om aan een kaart te komen en soms valt het geluk gewoon in je schoot. Mijn nieuwste aanwinst is een mooi voorbeeld van dat laatste. Ik had onderstaande kaart nog nooit gezien. Niet vreemd als je bedenkt dat ze zo'n 115 jaar oud is.. Dat is een van de leuke dingen bij het verzamelen van ansichtkaarten, steeds als je denkt dat je alles wel weet, word je toch weer verrast... Dit fraaie exemplaar zet de teller van mijn verzameling Arcense ansichtkaarten op 796. Dat lijkt een heleboel, maar als je bedenkt dat ik na 12 jaar verzamelen nog steeds een kaart kan vinden die mij tot op dat moment volkomen onbekend was, dan ben ik blijkbaar nog lang niet klaar...
Al met al kom ik nu dus dicht bij nummertje 800. Ik ben nu al benieuwd naar wat het zal zijn... Misschien een van de kaarten van de Lingsfort die ik nog mis, of een mooie fotokaart uit de Eerste Wereldoorlog, of die kaart van de Maasstraat die ik maar niet kan vinden, of.... of....



Naast het feit dat het een feest is om deze kaart in mijn verzameling te hebben, levert zij ook nog informatie op over andere kaarten die uit dezelfde serie stammen. Onderstaande kaart van de Schans had ik al een tijdje in mijn verzameling, maar omdat zij niet heeft gelopen is dateren lastig. Nu weet ik dus dat ook deze kaart van vóór maart 1904 is.


Het zelfde geldt voor een kaart van het kasteel. Op deze kaart staat 1 juli 1915, maar de kaart van de Markt bewijst dat zij eigenlijk minstens 11 jaar ouder is!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten