zaterdag 21 september 2013

Zaate hermenie klein vastenoavend 1938...

Onlangs heb ik een vijftal kaarten geruild die voor elke andere verzamelaar het zoveelste exemplaar is in de verzameling, maar die voor bij buitengewoon speciaal zijn.

Onderstaande kaart is hier een prachtig voorbeeld van:


Tijdens het Klein Vastenoavend van 1938 loopt een 'Zaate Hermenie' over de Kerkstraat voor café Cox ( nu hotel Arcen ). De man aan de rechterkant met de kleine trom is volgens de overlevering Bér Reivers, een broer van mijn opa Joos Reivers.


Op de achterkant staat de naam P. Reivers te lezen. Dit is het geval bij alle 5 de kaarten die ik nu nieuw in mijn verzameling heb. P. Reivers is volgens mijn familieleden niemand minder dan Pietje Reivers, mijn overgrootvader. Blijkbaar zit het verzamelen van kaarten al langer in mijn familie! 'Toeval bestaat niet' werd mij laatst verzekerd.... je zou het bijna gaan geloven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten