zaterdag 16 februari 2013

Familieverhalen

Op de onderstaande kaart staat het huis van mijn overgrootvader, Pietje Reivers. rond 1930. Tussen de snotneuzen op de voorgrond schijnt mijn opa te staan. Het pand waar nu Rayer staat is van Stoffels, de toenmalige president van de harmonie. Mijn overgrootvader speelde de trom, ze zullen dus wel geregeld samen naar de repetitie gewandeld zijn.



De opname voor deze kaart is genomen bij mijn overgrootvader voor de deur. De twee lindebomen (die er nog steeds staan) zijn duidelijk herkenbaar, ze zijn alleen nog niet geknot.


Gerepeteerd werd dan in café de Harmonie ( nu het Zoete Genot ). Ook was dit café het schutterslokaal. De uitbater was Anthonius (Toën) van den Kroonenberg ( alweer een familielid ). Het winkelpand op de voorgrond is van Timmermans.


Na de repetitie was het goed toeven op het terrasje van café Berghs. Op deze fotokaart zit mijn overgrootvader in het midden met zijn trom.



In streekmuseum 'De Hanzenhof' hebben ze een kopie van deze fotokaart waaronder staat geschreven:

"Foto van een stel dat met de kermis bij de burgermeester door het huis is getrokken."



Aan de uitdrukkingen op veel van de gezichten valt te zien dat de mannen erg trots zijn op dit wapenfeit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten